sobota, 6 lutego 2010

Ebiznesplanowanie

Poznaj sekret zarabiania w sieci i zaplanuj perfekcyjnie przyszłość Twojej Internetowej Firmy...

Ebizinesplan to Twój paszport do zarabiania  w Internecie 

Posiadając właściwie napisany ebiznesplan, dowiesz się, jak poprowadzić swoją firmę do  pierwszych 100 tysięcy złotych...

Jeżeli planujesz wziąć kredyt na rozwój firmy, pracownik banku poprosi Cię o Twój biznesplan.

Starając się o dotacje unijne, jednym z podstawowych dokumentów będzie biznesplan.

Jeżeli masz świetny pomysł na internetowy biznes, a nie masz pieniędzy, wielu inwestorów może wyłoży kasę na Twój pomysł. Jest tylko jeden warunek - musisz przedstawić im biznesplan. 

  • Co to jest biznesplan? 
    Jest to dokument szczegółowo opisujący przedsięwzięcie finansowe już istniejące lub takie, które dopiero ma powstać.

    • Po co pisać biznesplan?
    Bez biznesplanu firma raczej nie ma szans na uzyskanie kredytu bankowego, dotacji unijnej czy innej pomocy finansowej od potencjalnego inwestora. Biznesplan pisze się również na użytek wewnętrzny firmy, dla sprawnego jej funkcjonowania...

    • Jakie instytucje mogą dofinansować przedsięwzięcie?
    Przede wszystkim banki, urzędy pracy, urzędy miast dysponujące funduszami unijnymi, inni prywatni inwestorzy.

    • Komu potrzebny jest biznesplan: małym firmom, większym przedsiębiorstwom czy też wielkim korporacjom?
    Każdej firmie. Począwszy od mikroprzedsiębiorstwa, poprzez średnie
    firmy, skończywszy na wielkich międzynarodowych gigantach. Zasadnicza różnica jest taka, że mała firma walczy o mniejsze pieniądze i jej biznesplan jest krótszy, mniej rozbudowany niż biznesplany większych przedsiębiorstw starających się o naprawdę duże sumy.

    • Co jeszcze powinniśmy wiedzieć, zanim zaczniemy się zagłębiać w szczegóły biznesplanu?
    Jak już powiedzieliśmy, wielkość i zawartość biznesplanu zależą od skali planowanego przedsięwzięcia. Inaczej wygląda biznesplan dwuosobowej mikrofirmy starającej się o kredyt na 30 000 PLN, a inaczej firmy zatrudniającej powyżej 500 osób, chcącej uzyskać od instytucji finansowych 10 milionów złotych. Instytucja, np. bank, po przeczytaniu przedstawionego dokumentu musi mieć pewność, że powstająca lub już istniejąca firma nie zbankrutuje w ciągu kilku miesięcy. Trzeba udowodnić, że produkt lub usługa, którą firma chce oferować, znajdzie nabywców, czyli będzie dostarczać dochodów.

    Biznesplan musi być przejrzysty. Osoba przeglądająca go musi zostać zachęcona do jego dokładnego przeczytania. Biznesplanu potrzebujemy przede wszystkim po to, żeby ubiegać się o różnego rodzaju dotacje. Ale nie tylko. To także swego rodzaju mapa, sposób czy też procedura postępowania firmy. Wiele przedsiębiorstw na co dzień korzysta z ustaleń zawartych w biznesplanie i jeżeli trzeba – na bieżąco je aktualizuje. Ranga tego dokumentu jest niepomierna. Ci, którzy myśleli, że to tylko dokument, który składa się w urzędzie i po uzyskaniu dotacji lub pożyczki wrzuca do szuflady, nie wiedzieli zbyt wiele o biznesplanowaniu.

    Analiza otoczenia ebiznesowego

    Otoczenie ebiznesowe to:
    • ogólne tendencje panujące w gospodarce, czyli ocena koniunktury w mikro- i makroskali;
    Musimy wyjaśnić, jakie są ogólne warunki panujące na rynku w naszej branży w chwili obecnej oraz czego można się spodziewać w przyszłości. Przede wszystkim tej „naszej” przyszłości, czyli np. okresu spłaty kredytu bankowego. Istnieje zatem potrzeba zaprezentowania trendów opartych na liczbach.
    • ocena realiów politycznych, czynników technologicznych, geograficznych i społecznych;
    Odpowiadamy na następujące pytania:
    1. Jaki jest stosunek władz, organizacji rządowych i samorządowych, jeżeli chodzi o rozwój i pomoc dla działalności firm branży internetowej?
    2. Czy prowadzone są działania wspomagające rozwój ebiznesu, czy może wręcz przeciwnie – e-firmy traktuje się (zarówno w regionie, jak i w całym kraju) po macoszemu i już na starcie mają warunki rozwoju gorsze niż działalność tradycyjna.
    • przewidywana grupa odbiorców;
    Weźmy na przykład czteroosobową firmę budowlaną, w której wykształcenie właściciela i pracowników to zawodowe budowlane, a po drugiej stronie księgarnię techniczną, której właściciel i obsługa mają wykształcenie średnie lub wyższe. Teoretycznie mamy o wiele większą szansę, że naszą ofertą webmasterską zainteresuje się księgarnia. Piszemy tutaj teoretycznie, ponieważ świadomość społeczna stale wzrasta i nawet przedsiębiorcy z niższym wykształceniem, którzy komputer widzą tylko na biurku swojej księgowej, bo jest on im do codziennej pracy niepotrzebny, mogą zainteresować się naszą ofertą, jeśli wyczują szansę na zwiększenie przez to zamówień.
    • e-firmy konkurencyjne.
    Ebizneplan to konstrukcja dwuczłonowa: jedna rzecz to opis zagadnienia oraz uzasadnienie z podaniem przykładów, a druga to dane statystyczne będące potwierdzeniem, że nie urwałeś się z choinki ze swoim wywodem. Nie musi być tego zbyt wiele (bank orientuje się w statystykach znacznie lepiej od nas), ale kilka konkretnych przykładów potwierdzających nasze słowa musi się znaleźć w naszym ebiznesplanie.

    Skorzystaj z wiedzy zawartej w pełnej wersji ebooka
    Pobierz ebooka za darmo!


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz