wtorek, 2 lutego 2010

Skuteczny biznesplan

Czy wiesz, że 90% przedsiębiorstw, które startują bez biznesplanu, mniej więcej po roku działalności upada. Nawet najmniejsze przedsięwzięcie warto jest przeanalizować i zaplanować.

Biznesplan jest planem strategicznym, chociażby takich działań jak marketing czy finanse. Jest określeniem celów, ujmującym to wszystko z założenia w strategicznym wariancie czasowym — zazwyczaj na okres od dwóch do sześciu lat...


Proces planowania:





  • Wizja przedsiębiorstwa, czyli opis, koncepcja przedsiębiorstwa w odległej przyszłości, przy założeniu, że wszystko będzie szło zgodnie z planem oraz z uwzględnieniem korzystnych uwarunkowań rynkowych. Jest to, ujmując krótko, to, do czego dążymy.
  • Cele przedsiębiorstwa, założenie celu, które będzie łączyło się z wizją przedsiębiorstwa. Można przyjąć dwa okresy: krótko- oraz długoterminowy. Należy również uwzględnić analizę otoczenia oraz analizę wewnętrzną przedsiębiorstwa.
  • Planowanie przedsięwzięcia, staranne zaplanowanie krok po kroku postępów.
  • Planowanie działań, przewidywanie ryzyka, problemów, jakie mogą zaistnieć, oraz zdefiniowanie planów awaryjnych, wraz z gotowymi rozwiązaniami.
Biznesplan to miejsce, w którym popełniasz błędy na kartce papieru, a nie na prawdziwych pieniądzach.

Więcej informacji zawartych w pełnej wersji ebooka
Ściągnij ebooka za darmo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz